digitálny magazín o technike, cestovaní, autách, knihách, filmoch...

Honda NSX sa konečne dočkala znovuzrodenia

Pôvodná Honda NSX bola považovaná za brilantný kúsok japonského inžinierstva. Jej nástupca v 21. storočí ale nebude v žiadnom ohľade zaostávať.
Základom tohto stroja je v strede uložený šesťvalec V6 s dvomi turbodúchadlami, ktorý posiela výkon na kolesá zadnej nápravy cez nový 9-stupňový dvojspojkový automat. Medzi prevodovou skriňou a motorom je ukrytý menší elektromotor. Podporuje akceleráciu a pomáha pri brzdení. Vozidlo má však k dispozícii ďalšie dve nezávislé elektrické jednotky na predných kolesách. Ich úlohou je tzv. vektorovanie krútiaceho momentu, čím pomáhajú pri zrýchlení alebo brzdení v zákrutách. Honda tomuto systému hovorí Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) a neskromne tvrdí, že ide o najsofistikovanejšiu a najvyspelejšiu pohonnú sústavu medzi všetkými superšportmi súčasnosti.

Mimochodom, presný výkon sústavy známy nie je, hovorí sa len o sile „prevyšujúcej 550 koní“. V prípade prítomnosti elektromotorov ale bude ohromujúcejší údaj o krútiacom momente. Ten bude krotiť sústava karbón-keramických brzdových diskov. NSX sa bude vyrábať v americkom centre Performance Manufacturing Center (PMC) v Ohiu, kde sa o kompletné zhotovenie postará stovka zamestnancov. Aktuálne sa tak pri severoamerickej premiére neprestavuje pod značkou Honda, ale ako Acura NSX.
15
Január
2015